.: Na imieniny do: Eustachego, Faustyny i Renaty .: Użytkowników online: 6
     | home
      Nie masz jeszcze konta? Możesz !
 

W galerii
BWO-2018
OOM i MMM-2018
 
Brydż-Turnieje
Turnieje Milickie
 
Milicka Wiosna 2018
Wyniki Turnieju
Galeria foto
 
Terminarz sportowy
Brydż - Klub Nauczyciela
Czwartek - turniej par 1730
 
Statystyki
Użytkowników: 0
Gości: 6
 
Twój adres IP
54.198.23.251
 
Liczba odwiedzin
 
 
  100 dni nowego wójta - 2015-03-26 09:15:04

Rozmowa z wójtem gminy Krośnice Andrzejem Białym

Minęło 100 dni Pana urzędowania na stanowisku wójta gminy Krośnice. Jakie były dla Pana, jako nowego wójta, te trzy pierwsze miesiące?



Pierwsze trzy miesiące minęły błyskawicznie. W krótkim czasie musiałem zapoznać się z pracownikami urzędu, jak i jego funkcjonowaniem. Dla mnie jest to coś nowego, ale potrafię dość szybko odnaleźć się w nowej sytuacji. Przyjęcie budżetu na 2015 r., sprzedaż w ramach leasingu budynku Urzędu Gminy, kontynuacja gminnych inwestycji, sprawy organizacyjne w urzędzie, jak i w innych gminnych jednostkach, spotkania z przedstawicielami różnych instytucji i organizacji, otwarcie drogi Kuźnica Czeszycka–Stara Huta, zebrania sprawozdawcze OSP, wybory sołtysów i rad sołeckich oraz wiele innych spraw i wydarzeń – to były te trzy pierwsze miesiące mojej pracy na stanowisku wójta. Oprócz tego, wspólnie z sołtys Łaz Izabelą Chaszczewicz i sołtys Bukowic II Bogumiłą Bialic brałem udział w uroczystej gali „Sołtys Roku 2014” w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu oraz spotkałem się ze sportowcami, działaczami sportowymi i trenerami z terenu gminy Krośnice. Razem z moimi współpracownikami postanowiliśmy, że co drugi wtorek każdego miesiąca w Urzędzie Gminy będę miały miejsce darmowe porady prawne dla mieszkańców z całej naszej gminy. Urząd wójta piastuję dopiero trzy miesiące. Mam nadzieję, że ten czas, który jest jeszcze przede mną, przyniesie wiele konstruktywnych i dobrych rozwiązań.

Do końca maja powinna zakończyć się budowa basenu w Krośnicach. W jaki sposób będzie funkcjonował basen? Kto będzie kierownikiem basenu, ile osób będzie tam pracować i czy Pan już wie ile będzie kosztować jego utrzymanie?

 

Otwarcie basenu planowane jest na początek września tego roku, równo z początkiem nowego roku szkolnego. Od 1 kwietnia mamy zamiar zatrudnić osobę, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie schematu organizacyjnego krytej pływalni w Krośnicach oraz schematu zatrudnienia wraz z zakresami obowiązków pracowników. Osoba ta będzie także odpowiedzialna m.in. za przygotowanie ofert dla szkół, grup, klientów indywidualnych i biznesowych, będzie brała udział w rekrutacji i szkoleniu pracowników oraz dokona analizy finansowej powstałej inwestycji pod kątem utrzymania i kompletności dostaw w zakresie niezbędnym do prowadzenia pełnej działalności obiektu.

Podczas kampanii wyborczej mówił Pan wiele o współpracy pomiędzy samorządami powiatu milickiego. Jednym z przykładów tej współpracy miało być uporządkowanie statusu mienia poszpitalnego w Krośnicach. Czy teraz po zmianie władzy znalazł Pan wspólnie z powiatem pomysł na zagospodarowanie tego mienia?

 

Współpraca z władzami powiatu, dla uporządkowania statusu mienia poszpitalnego, jest potrzebna. Podjęliśmy już odpowiednie działania, które są niezbędne, aby można było w jak najbliższej przyszłości stworzyć warunki dla zagospodarowania tego terenu. Są różne pomysły co do wykorzystania konkretnych budynków. Właścicielem mienia jest powiat, więc to Starostwo może coś więcej powiedzieć w tej kwestii. Gmina Krośnice jest zdecydowana przejąć na własność budynek schroniska młodzieżowego i budynek terapii (tzw. wagownia). Trwają też rozmowy w sprawie przejęcia innych nieruchomości. Odrzuciliśmy propozycję przejęcia kotłowni poszpitalnej z uwagi na kończącą się budowę gminnej kotłowni na zrębki, która jest w stanie zapewnić nam ciepło dla budynków szkolnych i basenu.

Jednym z Pana wyborczych założeń była rezygnacja z wydumanych inwestycji, a skoncentrowanie się na wykonaniu przez gminę zadań najważniejszych dla mieszkańców, jak np. budowa dróg, chodników, świetlic czy też oświetlania ulicznego. Kiedy gmina zacznie realizować tego rodzaju inwestycje i z jakich programów będzie się Pan starał o pozyskanie dofinansowania na ten cel?

 

Nadal uważam, że nadszedł czas dla realizacji zadań, które bezpośrednio wpłyną na poprawę życia naszych mieszkańców. Nie zapominajmy, że właśnie minęła zima i dopiero rozpoczął się nowy rok zadań budżetowych. Najpierw musiałem uporać się z dokończeniem rozpoczętych tuż przed wyborami inwestycji. Będziemy się starać, aby systematycznie remontować gminne drogi. Wieloletnich zaniedbań nie da się odrobić w ciągu trzech zimowych miesięcy. Będzie to proces wieloletni, ale mam ogromną determinację, aby z nim się zmierzyć. Co do oświetlenia, to trwają rozmowy z przedstawicielami koncernu Tauron. Kluczem do poprawy sytuacji będzie podpisanie umowy z tą firmą.

Rozm.

Bartosz Jakubowski

dodał: jsl
 
 
Kalendarz
Kalendarz

czwartek
20 września 2018

pn wt śr cz pt sb nd
12
3456789
10111213141516
17181920 212223
24252627282930
 
Linki milickie



Starostwo Powiatowe



Gmina Milicz



Policja w Miliczu



Zespół Szkół
przy ul. Trzebnickiej




Stowarzyszenie
Dolina Baryczy




Gmina Cieszków



Nadleśnictwo Milicz



Technikum Leśne
w Miliczu




Gmina Krośnice



I LO w Miliczu



OSiR w Miliczu



Bank Spółdzielczy
w Miliczu
 
Nasz adres
Redakcja Głosu Milicza
56-300 Milicz
ul. T. Kościuszki 22
tel. 71-3830-021, 71-3831-189
sekretariat@glosmilicza.pl
 
Skład redakcji
Redaktor naczelna:
Jolanta Sławenta
Z-ca redaktor naczelnej:
Grażyna Szczepaniak-Antosik
Dziennikarze:
Bartosz Jakubowski
Agnieszka Kaczmarek
Alicja Szczepańska-Sikorska
Agnieszka Jezierska
Ewa Morozowicz
 
© 2004 Głos Milicza Wszelkie prawa zastrzeżone

Drivers... start Your engines
by jPORTAL 2