.: Na imieniny do: Bogusława, Bronisława i Ilony .: Użytkowników online: 4
     | home
      Nie masz jeszcze konta? Możesz !
 

W galerii
BWO-2018
OOM i MMM-2018
 
Brydż-Turnieje
Turnieje Milickie
 
Milicka Wiosna 2018
Wyniki Turnieju
Galeria foto
 
Terminarz sportowy
Brydż - Klub Nauczyciela
Czwartek - turniej par 1730
 
Statystyki
Użytkowników: 0
Gości: 4
 
Twój adres IP
54.225.57.230
 
Liczba odwiedzin
 
 
  Problemy z krośnicką kolejką - 2015-04-23 09:35:27
Sezon na Krośnickiej Kolei Wąskotorowej nie wystartuje, tak jak wcześniej planowano, 1 maja. Gmina nie wyłoniła bowiem jeszcze nowego operatora kolejki. Na dodatek po dwóch sezonach jazdy mocno wyeksploatowane podwozia lokomotywy parowej i spalinowej wymagają generalnego remontu.



Gmina Krośnice w marcu zleciła specjalistycznej firmie kolejarskiej z Gniezna wykonanie dokumentacji systemu utrzymania taboru Krośnickiej Kolei Wąskotorowej. – Po przeprowadzeniu przeglądu technicznego okazało się, że zarówno lokomotywa parowa Px 48 jak i lokomotywa spalinowa są tak mocno wyeksploatowane, że w obecnym stanie nie nadają się do dalszej jazdy. Obie maszyny wymagają przeprowadzenia kosztownych remontów generalnych – poinformował nas wójt gminy Krośnice Andrzej Biały. Przeprowadzony przez firmę z Gniezna przegląd techniczny wykazał, że lokomotywy parowa i spalinowa są mocno wyeksploatowane, zwłaszcza na podwoziach. Fachowcy kolejowi z Gniezna wskazują, że ze względu na wiele łuków na Krośnickiej Kolei Wąskotorowej operatorzy nie mogą przekraczać dozwolonej prędkości, bo to grozi przeprowadzaniem remontów podwozi co dwa lata, co jest niedopuszczalne. Mocno wyeksploatowane jest także torowisko, zwłaszcza na łukach, i gmina stara się obecnie wyegzekwować remont torowiska w ramach gwarancji wykonawczej.
W raporcie firmy z Gniezna możemy przeczytać, że władze gminy powinny jak najszybciej zlecić naprawę podwozia parowozu. – Musimy się natomiast zastanowić nad opłacalnością naprawy lokomotywy spalinowej, gdyż lepszym rozwiązaniem może się okazać zakup innej, mniej wyeksploatowanej lokomotywy. Aby kolejka mogła wystartować pod koniec maja, w tym tygodniu ogłosimy przetarg na operatora, który będzie prowadził ruch na KKW własnymi lokomotywami – informuje wójt Andrzej Biały dodając, że prawdopodobnie na początku sezonu wagony kolejki będą podczepione jedynie do lokomotywy spalinowej będącej własnością operatora. – Wolę opóźnić inaugurację sezonu na kolejce, gdyż bezpieczeństwo jej przyszłych użytkowników jest dla mnie najważniejsze. Mam nadzieję, że w połowie roku będziemy mogli przystąpić do naprawy lokomotywy parowej, która, nie ma co się oszukiwać, jest największą atrakcją naszej kolejki – mówi wójt Biały dodając, że remont parowozu może kosztować gminę kilkadziesiąt tysięcy złotych.
dodał: jsl
 
 
Kalendarz
Kalendarz

sobota
18 sierpnia 2018

pn wt śr cz pt sb nd
12345
6789101112
131415161718 19
20212223242526
2728293031
 
Linki milickie



Starostwo Powiatowe



Gmina Milicz



Policja w Miliczu



Zespół Szkół
przy ul. Trzebnickiej




Stowarzyszenie
Dolina Baryczy




Gmina Cieszków



Nadleśnictwo Milicz



Technikum Leśne
w Miliczu




Gmina Krośnice



I LO w Miliczu



OSiR w Miliczu



Bank Spółdzielczy
w Miliczu
 
Nasz adres
Redakcja Głosu Milicza
56-300 Milicz
ul. T. Kościuszki 22
tel. 71-3830-021, 71-3831-189
sekretariat@glosmilicza.pl
 
Skład redakcji
Redaktor naczelna:
Jolanta Sławenta
Z-ca redaktor naczelnej:
Grażyna Szczepaniak-Antosik
Dziennikarze:
Bartosz Jakubowski
Agnieszka Kaczmarek
Alicja Szczepańska-Sikorska
Agnieszka Jezierska
Ewa Morozowicz
 
© 2004 Głos Milicza Wszelkie prawa zastrzeżone

Drivers... start Your engines
by jPORTAL 2