.: Na imieniny do: Fabioli, Miły i Sebastiana .: Użytkowników online: 5
     | home
      Nie masz jeszcze konta? Możesz !
 

Menu główne
strona główna
download
GALERIA!
 
W galerii
BWO-2017
OOM i MMM-2017
 
BRYDŻ-TURNIEJE
TURNIEJE MILICKIE
 
Milicka Wiosna 2017
WYNIKI TURNIEJU
FOTO
 
Liga - brydż 2016/17
III Liga,spadek
 
Informacje
Telefony
 
Inne
artykuły
ogłoszenia drobne
   bezpłatne

rekomenduj nas
kontakt
 
Statystyki
userów na stronie: 0
gości na stronie: 5
 
subskrypcja
informacje o nowościach na twój mail!
 
 
  Komisja rewizyjna za absolutorium dla burmistrza - 2016-06-16 11:15:45

Komisja rewizyjna Rady Miejskiej w Miliczu na posiedzeniu 7 czerwca wydała pozytywną opinię z uwagami w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi Piotrowi Lechowi za wykonanie ubiegłorocznego budżetu gminy. Podczas posiedzenia doszło do spięcia pomiędzy burmistrzem a radnymi – Alicją Szatkowską i Leszkiem Żuberem.



Komisja rewizyjna obradowała w 3-osobowym składzie: Dominika Ugorek, która prowadziła obrady, Andrzej Nestoruk oraz Piotr Boliński. Nieobecny był przewodniczący komisji Arkadiusz Tutak. W spotkaniu uczestniczyło też czworo innych radnych: przewodnicząca Rady Miejskiej Halina Smolińska, Alicja Szatkowska, Cezary Sierpiński i Leszek Żuber, a także burmistrz Piotr Lech, wiceburmistrz Sławomir Strzelecki i skarbnik Tadeusz Ciesielski.

Za wyrażeniem pozytywnej opinii w sprawie wykonania budżetu za 2015 r. i wystąpieniem do Rady Miejskiej z wnioskiem o udzielenie absolutorium burmistrzowi Lechowi zagłosowało 2 członków komisji rewizyjnej – Dominika Ugorek i Andrzej Nestoruk, natomiast Piotr Boliński wstrzymał się od głosu.

Wcześniej radny Nestoruk omówił realizację ubiegłorocznego budżetu gminy, stwierdzając jednocześnie, czy był to bardzo specyficzny rok, gdyż gmina „weszła” w niego z bardzo dużym zadłużeniem, sięgającym 10 mln zł. – Całe szczęście, że udało się pozyskać dużo pieniędzy z zewnątrz – podsumował, nawiązując głównie do środków unijnych pozyskanych przez gminę. Pierwotnie gmina planowała pozyskać z zewnątrz ok. 3,2 mln zł, w tym 2,2 mln zł ze sprzedaży gminnego mienia. Tymczasem na koniec roku dochód majątkowy wyniósł aż 11 mln 379 tys. zł, z czego ze sprzedaży mienia pozyskano 2 mln 466 tys. zł, co stanowiło 109,62 proc. planu pierwotnego. W sumie po stronie dochodów budżet zamknął się kwotą 83 mln 623 tys. zł, co stanowiło 95,38 proc. planu, natomiast wydatki wyniosły 83 mln 282 tys. zł (96,25 proc. planu).

Omawiając realizację budżetu, radny Nestoruk stwierdził, że na szczególną uwagę zasługuje spłata w 2015 r. zobowiązań przeterminowanych, wynoszących na początku roku prawie 3 mln zł, a pod koniec 2015 r. już tylko 384 tys. zł. Kolejny sukces to według radnego znaczące zmniejszenie zobowiązań niewymagalnych, które na początku 2015 r. wynosiły prawie 7 mln, a na koniec roku „tylko” ok. 5,3 mln zł. Jednocześnie Nestoruk zalecił burmistrzowi i skarbnikowi, aby na koniec roku budżetowego nie podpisywali umów skutkujących powstawaniem zobowiązań, których nie można uregulować do końca roku, gdyż pociąga to za sobą konieczność uregulowania tych zobowiązań już z pieniędzy przeznaczonych na przyszły rok. Podkreślił też, że powstanie zobowiązań przeterminowanych w ogóle nie powinno mieć miejsca, gdyż stanowi to naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Podobnie jak przekroczenie limitów wydatków ustanowionych przez Radę Miejską, które przez gminę zostały w 2015 r. przekroczone na łączną kwotę 216,1 tys. zł.

Przy omawianiu realizacji ubiegłorocznego budżetu radny Nestrouk poświęcił też wiele miejsca na gospodarkę odpadami komunalnymi, wskazując, że śmieci nadal się nie bilansują – w 2015 r. z opłat za śmieci do gminnej kasy wpłynęła kwota w wys. 2 mln 860 tys. zł, natomiast koszty wyniosły aż 4 mln 57 tys. zł, co dało ujemny wynik w kwocie 1 mln 197 tys. zł. Komisja rewizyjna wskazuje jednak, iż w porównaniu z 2014 r. ujemny bilans zmniejszył się w 2015 r. o 576 tys. zł, gdyż koszty uległy zmniejszeniu, a przychody zwiększeniu. Stało się to dzięki zmianie firmy odbierającej śmieci – z wrocławskiej Alby na firmę Kosz z Wszewilek.

Podsumowując realizację budżetu gminy w 2015 r., radny Nestoruk poinformował także, że opinia RIO o wykonaniu budżetu jest pozytywna, RIO miało też o wiele mniej uwag do wykonania budżetu, aniżeli w latach poprzednich. – Jednym słowem, nie jest źle – spuentował Andrzej Nestoruk.

Spięcie radnych

z burmistrzem

Pod koniec posiedzenia komisji doszło do spięcia pomiędzy burmistrzem Lechem a radną Szatkowską, która spytała burmistrza, ile gmina przeznaczyła na dofinansowanie imprezy integracyjnej pracowników szpitalnej spółki MCM z okazji 5-lecia istnienia spółki i czy inne zakłady pracy też będą mogły liczyć na tego typu wsparcie ze strony gminy. Dokładnie o to samo radna pytała już kilka dni wcześniej, na sesji Rady Miejskiej, jednak wówczas przewodnicząca Smolińska temat ucięła, stwierdzając, iż „robi się to niesmaczne”, a „tworzenie dziwnej atmosfery wokół szpitala nie przystoi rajcom”. Teraz Szatkowska do tego wróciła, stwierdzając ponadto: – Ja rozumiem, że gmina powinna pomóc szpitalowi, ale na przykład przy zakupie USG, a nie dając pieniądze na balangi.

Takie postawienie sprawy oburzyło burmistrza Lecha, który przypomniał, że gdy był starostą, MSPDiON, którego Szatkowska jest prezesem, niejednokrotnie otrzymywało z powiatu finansowe wsparcie przy organizowaniu różnego rodzaju imprez. – Widzę duży pokład niechęci w stosunku do szpitala. Znam dużo więcej dziwacznych wydatków, niż kilkugroszowe wsparcie dla szpitala – stwierdził Lech, dodając z przekąsem, iż nie wie, skąd radna ma informację o „balandze”, bo on z kolei ma informację o jubileuszu. Włączył się też skarbnik Ciesielski, konstatując, że idąc tropem wskazanym przez radną Szatkowską, gmina powinna też zrezygnować z przekazywania wsiom 15-procentowego funduszu sołeckiego, który w całości przeznaczany jest na różnego rodzaju imprezy organizowane przez sołectwa. – Połowa gminy bawi się z tego funduszu – podsumował skarbnik, dodając przy tym, że burmistrz miał prawo dofinansować spółkę MCM. Burmistrz z kolei dopowiedział, że niewielka kwota dofinansowania spółki MCM przez gminę nie jest warta tej dyskusji, jaka obecnie się toczy. To stwierdzenie obruszyło Szatkowską, która podniesionym głosem zwróciła się do Lecha: – To nie pan będzie ustalał, o czym radni mają dyskutować. Radna wyjaśniała też, że jeśli MSPDiON występował do samorządów o jakieś dofinansowanie, to nigdy na imprezy dla swoich pracowników.

W międzyczasie radny Sierpiński zwrócił burmistrzowi uwagę, że nadal nie odpowiedział Szatkowskiej, jaką kwotą gmina dofinansowała MCM. Sierpiński pytał także, ile kosztował audyt przeprowadzony w gminnej spółce OSiR, na co uzyskał odpowiedź, że ten nie wie, gdyż audyt zleciła spółka OSiR, a nie gmina. Wydatek ten skomentował radny Żuber w kontekście tego, że – jak stwierdził – spółka OSiR jest w upadłości. Wówczas burmistrz zwrócił mu uwagę, że OSiR „nie jest w upadłości” [jest w likwidacji – przyp. red.], co spotkało się ze strony radnego z ostrą reakcją. – Proszę mnie nie pouczać! – rzucił w stronę burmistrtza podniesionym głosem. Głos podniosła też radna Szatkowska oraz burmistrz Lech. Zainterweniowała wtedy prowadząca obrady radna Ugorek, która zdecydowanie stwierdziła: – Bo zakończę obrady, jak będą kłótnie. Również na koniec obrad Ugorek zaapelowała do uczestników obrad, aby na przyszłość zwracali się do siebie z szacunkiem, nie przekrzykiwali się i nie przerywali wypowiedzi innych.

Grażyna Szczepaniak-Antosik

dodał: jsl
 
 
Kalendarz
Kalendarz

sobota
20 stycznia 2018

  • Ni
  • Pn
  • Wt
  • Śr
  • Cz
  • Pt
  • Sb

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
 
Linki milickie



Serwis Urzędu Powiatu



Gmina Milicz






Strona policji w Miliczu





Strona Zespołu Szkół na ul. Trzebnickiej




Stowarzyszenia Dolina Baryczy



Gmina Cieszków



Nadleśnictwo Milicz


Strona Technikum Leśnego w Miliczu



Strona Urzędu Gminy w Krośnicach



Serwis I LO w Miliczu


Serwis OSiR-u w Miliczu


Bank Spółdzielczy w Miliczu
 
Nasz adres
Redakcja Głosu Milicza
56-300 Milicz
ul.Tadeusza Kościuszki 22
tel.71-38-30-021 lub 71-38-31-189
sekretariat@glosmilicza.pl
gmmilicz@pro.onet.pl
 
Skład redakcji
Red. naczelna:
Jolanta Sławenta
Zastępca red. naczelnej:
Grażyna Szczepaniak-Antosik
Dziennikarze: Bartosz Jakubowski, Agnieszka Kaczmarek, Alicja Szczepańska-Sikorska, Agnieszka Jezierska, Ewa Morozowicz
 
Terminarz sportowy
BRYDŻ Klub Nauczyciela Czwartek - turniej par 17.30
 
Liczba odwiedzin
 
Twój adres IP
54.234.45.10
 
© 2004 Głos Milicza Wszelkie prawa zastrzeżone

Drivers... start Your engines
by jPORTAL 2