.: Na imieniny do: Danieli, Wawrzyńca i Wiktora .: Użytkowników online: 3
     | home
      Nie masz jeszcze konta? Możesz !
 

W galerii
BWO-2018
OOM i MMM-2018
 
Brydż-Turnieje
Turnieje Milickie
 
Milicka Wiosna 2018
Wyniki Turnieju
Galeria foto
 
Terminarz sportowy
Brydż - Klub Nauczyciela
Czwartek - turniej par 1730
 
Statystyki
Użytkowników: 0
Gości: 3
 
Twój adres IP
54.92.170.149
 
Liczba odwiedzin
2 105 538
 
 
  W kierunku partnerstwa publiczno-prywatnego - 2017-12-21 10:59:57
Rada Miejska w Miliczu na nadzwyczajnej sesji 14 grudnia jednomyślnie podjęła uchwałę intencyjną w sprawie wykonania termomodernizacji trzech największych gminnych szkół w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Mimo zgłaszanych wcześniej wątpliwości, zarówno tuż przed samym głosowaniem, jak i podczas komisji budżetowej dwa dni wcześniej, wszyscy radni obecni na sesji odpowiedzieli się za przyjęciem uchwały intencyjnej. Daje ona władzom gminy zielone światło do podjęcia rokowań z prywatnymi firmami zainteresowanymi przystąpieniem do partnerstwa z gminą Milicz przy termomodernizowaniu obiektów szkolnych: SP 1 i SP 2 w Miliczu oraz SP w Sułowie. 
Wybrana przez gminę prywatna firma miałaby wykonać termomodernizację szkolnych obiektów z własnych pieniędzy przy szacunkowym koszcie całej inwestycji wynoszącej 6,8 mln zł. Następnie przez kolejnych 15 lat firma zarządzałaby tymi obiektami, mając za zadanie pilnowanie wskaźników oszczędnościowych uzyskanych w wyniku termomodernizacji, które mogą osiągnąć nawet 60 proc. obecnego zużycia energii. Przez cały ten okres gmina płaciłaby firmie wynagrodzenie, które miałoby zwrócić poniesione przez nią nakłady inwestycyjne wraz z zyskiem. Wynagrodzenie to mieściłoby się jednak w kwocie zaoszczędzonej na energii po termomodernizacji szkół. Po zakończeniu inwestycji gmina przekazałaby też prywatnemu partnerowi unijną dotację w wys. 3,6 mln zł, pozyskaną przez siebie na termomodernizację. W sumie przez cały okres zarządzania obiektami szkolnymi prywatny partner gminy otrzymałby wraz z przekazaną wcześniej unijną dotacją kwotę ok. 8,7 mln zł, czyli tyle, ile przez 15 lat gmina zaoszczędziłaby na energii we wszystkich trzech szkołach. 
Zakres robót we wszystkich trzech szkolnych obiektach obejmuje m.in. ocieplenie ścian zewnętrznych i stropodachu, wymianę okien i drzwi oraz modernizację instalacji cieplnej, tak, aby koszty ogrzewania szkół znacząco się zmniejszyły. 
Wykonanie inwestycji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego ma dla gminy Milicz kilka zalet – nie musi wykładać własnych pieniędzy przy realizacji inwestycji, nie musi pilnować wskaźników oszczędnościowych, bo będzie robić to prywatny partner, nie powiększy się też zadłużenie gminy, co musiałoby nastąpić przy realizowaniu inwestycji we własnym zakresie. Pierwotnie gmina chciała sama wykonać tę inwestycję, wspierając się 3,6-milionową dotacją z UE, lecz na ogłoszony przez gminę przetarg wpłynęła tylko jedna oferta opiewająca na kwotę ponad 7,5 mln zł i to bez branży sanitarnej. 
Podczas dyskusji przed głosowaniem nad uchwałą intencyjną radny Andrzej Nestoruk proponował, aby gmina nie zamykała sobie furtki do wykonania inwestycji we własnym zakresie i jeszcze raz ogłosiła przetarg, aby „zobaczyć, jak kształtują się ceny”. Oponował jednak burmistrz Piotr Lech, stwierdzając, że przetarg nie jest formą sondowania rynku, a oferentów, którzy przy przygotowywaniu oferty przetargowej ponoszą koszty, należy traktować poważnie. Przypomniał też, że na ogłoszenie kolejnego przetargu, którego wynik jest wątpliwy, nie ma już czasu, bo inwestycja musi być zrealizowana do końca 2018 r., gdyż inaczej trzeba będzie zwrócić unijną dotację, termomodernizacji nie będzie, przez co stracą na tym szkoły. – Te szkoły już nie mogą czekać – podkreślił. Natomiast kierownik Łukasz Rokita z wydziału inwestycji Urzędu Miejskiego poinformował, że rokowania z potencjalnymi partnerami w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego są również formą przetargu, usankcjonowaną ustawą o zamówieniach publicznych. Wątpliwości radnych podsumował radny Edmund Bienkiewicz, stwierdzając, że wynikają one z podejrzliwości, że na tym partnerstwie gmina straci. – Czynnik finansowy jest istotny, ale istotniejszy jest czynnik techniczny – żeby szkoły na tym zyskały – powiedział, dodając: – Jeśli ktoś ma inny pomysł, to niech go zgłosi. Radny Bienkiewicz zaproponował też, aby w imieniu Rady Miejskiej radny Nestoruk brał udział w rokowaniach z potencjalnymi partnerami prywatnymi gminy, na co burmistrz Lech przystał. 
Jeśli dojdzie do podpisania umowy z prywatnym partnerem, inwestycja rozpocznie się na początku wakacji 2018 r. i potrwa do końca listopada. 

Grażyna 
Szczepaniak-Antosik

dodał: jsl
 
 
Kalendarz
Kalendarz

sobota
21 lipca 2018

pn wt śr cz pt sb nd
1
2345678
9101112131415
161718192021 22
23242526272829
3031
 
Linki milickie



Starostwo Powiatowe



Gmina Milicz



Policja w Miliczu



Zespół Szkół
przy ul. Trzebnickiej




Stowarzyszenie
Dolina Baryczy




Gmina Cieszków



Nadleśnictwo Milicz



Technikum Leśne
w Miliczu




Gmina Krośnice



I LO w Miliczu



OSiR w Miliczu



Bank Spółdzielczy
w Miliczu
 
Nasz adres
Redakcja Głosu Milicza
56-300 Milicz
ul. T. Kościuszki 22
tel. 71-3830-021, 71-3831-189
sekretariat@glosmilicza.pl
 
Skład redakcji
Redaktor naczelna:
Jolanta Sławenta
Z-ca redaktor naczelnej:
Grażyna Szczepaniak-Antosik
Dziennikarze:
Bartosz Jakubowski
Agnieszka Kaczmarek
Alicja Szczepańska-Sikorska
Agnieszka Jezierska
Ewa Morozowicz
 
© 2004 Głos Milicza Wszelkie prawa zastrzeżone

Drivers... start Your engines
by jPORTAL 2