.: Na imieniny do: Joachima, Nory i Stefana .: Użytkowników online: 8
     | home
      Nie masz jeszcze konta? Możesz !
 

W galerii
BWO-2018
OOM i MMM-2018
 
Brydż-Turnieje
Turnieje Milickie
 
Milicka Wiosna 2018
Wyniki Turnieju
Galeria foto
 
Terminarz sportowy
Brydż - Klub Nauczyciela
Czwartek - turniej par 1730
 
Statystyki
Użytkowników: 0
Gości: 8
 
Twój adres IP
54.81.110.186
 
Liczba odwiedzin
 
 
  Zabrakło na płace dla urzędników - 2017-12-21 11:03:31
Rada Miejska w Miliczu na nadzwyczajnej sesji 14 grudnia większością głosów przegłosowała wprowadzenie zmian do tegorocznego budżetu gminy. Jedną z istotniejszych zmian jest przesunięcie z rezerwy budżetowej kwoty 223,6 tys. zł na płace dla pracowników Urzędu Miejskiego. Tym samym kwota wynagrodzeń milickich urzędników zwiększyła się na ten rok do 4 mln 14 tys. zł.

O zwiększeniu tegorocznej kwoty na wynagrodzenia milickich urzędników radni żywo dyskutowali na posiedzeniu komisji budżetowej 12 grudnia. Wówczas skarbnik Tadeusz Ciesielski przypomniał radnym, że przy konstruowaniu tegorocznego budżetu gminy radni z pierwotnie planowanej puli pieniędzy przeznaczonej na wynagrodzenia pracowników Urzędu przesunęli do rezerwy ogólnej kwotę 500 tys. zł, czyli wyższą, niż obecnie władze gminy chciałyby „zabrać”. 
Powiększenie puli na wynagrodzenia spotkało się ze zdecydowanym sprzeciwem przewodniczącego komisji budżetowej Andrzeja Nestoruka. Radny przypomniał, że on sam głosował za tym, aby owe 500 tys. zł przesunąć do rezerwy budżetowej. – A wy mieliście poszukać oszczędności. Gdzie one są? – retorycznie pytał, dodając, że na płace samych stażystów w Urzędzie Miejskim, zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, gmina wydaje w ciągu roku 440 tys. zł. – Proszę wydawać tyle pieniędzy, na ile nas stać – podsumował na posiedzeniu komisji radny Nestoruk. Zaoponował wówczas sekretarz gminy Dariusz Moczulski, mówiąc: – W ciągu roku wypłaciliśmy 140 tys. zł nagród jubileuszowych, to gdzie mieliśmy szukać oszczędności? Tu radny Mariusz Owczarek przytoczył, że za poprzedniej kadencji zatrudnionych było w Urzędzie Miejskim 76 osób, a obecnie jest ich 120. 
Dyskusja nad zwiększeniem puli wynagrodzeń dla urzędników toczyła się także na nadzwyczajnej sesji tuż przed glosowaniem. Radny Nestoruk podtrzymał swoje stanowisko, stwierdzając, że „możliwości dokładania do wynagrodzeń już się wyczerpały”. Zrobił przy tej okazji przytyk do obecnych radnych koalicyjnych, którzy za burmistrza Wybierały, będąc w opozycji, mocno ingerowali w wydatki budżetowe. – Przypominam, że w ubiegłej kadencji „cięliśmy” wszystko, co się ruszało, a teraz niektórym radnym się odwidziało – stwierdził. 
Ostatecznie przy 10 głosach „za” i 9 głosach przeciwnych Rada Miejska wprowadziła zmiany do budżetu gminy na ten rok, zwiększając również pulę wynagrodzeń dla pracowników Urzędu Miejskiego do kwoty 4 mln 14 tys. zł. 

Grażyna Szczepaniak-Antosik

dodał: jsl
 
 
Kalendarz
Kalendarz

czwartek
16 sierpnia 2018

pn wt śr cz pt sb nd
12345
6789101112
13141516 171819
20212223242526
2728293031
 
Linki milickie



Starostwo Powiatowe



Gmina Milicz



Policja w Miliczu



Zespół Szkół
przy ul. Trzebnickiej




Stowarzyszenie
Dolina Baryczy




Gmina Cieszków



Nadleśnictwo Milicz



Technikum Leśne
w Miliczu




Gmina Krośnice



I LO w Miliczu



OSiR w Miliczu



Bank Spółdzielczy
w Miliczu
 
Nasz adres
Redakcja Głosu Milicza
56-300 Milicz
ul. T. Kościuszki 22
tel. 71-3830-021, 71-3831-189
sekretariat@glosmilicza.pl
 
Skład redakcji
Redaktor naczelna:
Jolanta Sławenta
Z-ca redaktor naczelnej:
Grażyna Szczepaniak-Antosik
Dziennikarze:
Bartosz Jakubowski
Agnieszka Kaczmarek
Alicja Szczepańska-Sikorska
Agnieszka Jezierska
Ewa Morozowicz
 
© 2004 Głos Milicza Wszelkie prawa zastrzeżone

Drivers... start Your engines
by jPORTAL 2