.: Na imieniny do: Bogusława, Liwiusza i Tekli .: Użytkowników online: 2
     | home
      Nie masz jeszcze konta? Możesz !
 

Wiadomości
Z regionu - 19.08.2018
Z regionu - 19.08.2018
 
W galerii
BWO-2018
OOM i MMM-2018
 
Brydż-Turnieje
Turnieje Milickie
 
Milicka Wiosna 2018
Wyniki Turnieju
Galeria foto
 
Terminarz sportowy
Brydż - Klub Nauczyciela
Czwartek - turniej par 1730
 
Informacje
Telefony
 
Statystyki
Użytkowników: 0
Gości: 2
 
Twój adres IP
54.156.51.193
 
 
  Rewizyjna podzielona w sprawie absolutorium - 2018-06-21 10:19:50
Komisja rewizyjna Rady Miejskiej w Miliczu nie zdołała wypracować wspólnego stanowiska w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi Piotrowi Lechowi za ubiegły rok. W 4-osobowej komisji dwoje radnych było za przygotowaniem wniosku o udzielenie absolutorium, a dwóch przeciw udzieleniu. O udzieleniu absolutorium zadecyduje więc cała Rada Miejska.

Komisja rewizyjna spotykała się dwukrotnie, by omówić wykonanie przez burmistrza Piotra Lecha budżetu gminy Milicz za 2017 r. i przygotować dla Rady Miejskiej wniosek o udzielenie bądź nieudzielenie burmistrzowi absolutorium za ubiegły rok. Na pierwszym posiedzeniu, które obyło się 5 czerwca, większość czasu poświęcono na omówienie brakujących dokumentów, jakie komisja rewizyjna powinna otrzymać od władz gminy, aby kompleksowo ocenić wykonanie budżetu gminy pod kątem gospodarności i zasadności poniesionych wydatków. Dokumenty te miały być przekazane członkom komisji do piątku 8 czerwca.
Drugie posiedzenie komisji odbyło się 11 czerwca. Uczestniczyło w nim wszystkich 4 członków komisji: przewodniczący Arkadiusz Tutak, Dominika Ugorek, Piotr Boliński i Jacek Świrkowicz. Obecny był również przewodniczący komisji budżetowej Rady Miejskiej Andrzej Nestoruk, sekretarz gminy Dariusz Moczulski oraz przewodnicząca Rady Miejskiej Halina Smolińska. 
Jak się okazało, komisja rewizyjna otrzymała od władz gminy dokumenty, o które wnioskowała, dopiero w dniu posiedzenia komisji, w poniedziałek, a nie w piątek, jak się umawiano, przez co radni nie mogli się z nimi zapoznać, bo w sumie liczyły one ponad 900 stron. Sekretarz Moczulski tłumaczył, że poślizg w dostarczeniu dokumentów spowodowany jest chorobą skarbniczki Małgorzaty Kokot. Radna Ugorek z kolei przypomniała, że komisję goni czas, bo wniosek o absolutorium komisja rewizyjna musi sporządzić najpóźniej do 15 czerwca, i apelowała, aby członkowie komisji rozpoczęli prace nad przygotowaniem wniosku w sprawie absolutorium, bazując na wcześniej otrzymanych dokumentach, w tym na sprawozdaniu z wykonania budżetu. W odpowiedzi radny Nestoruk podkreślał, że sprawozdanie z wykonania budżetu jest jedynie dokumentem pomocniczym i do tego niepełnym, gdyż w części opisowej nie są ujęte wszystkie wydatki. Radny był zdania, że bez przeanalizowania owych 900 stron dodatkowych dokumentów komisja rewizyjna nie będzie w stanie rzetelnie ocenić wykonania budżetu pod kątem zasadności wydatków i gospodarności. 
Ostatecznie przewodniczący Tutak zarządził półgodzinną przerwę w obradach, aby komisja mogła wypracować opinię w sprawie absolutorium. Radni bazowali tu na częściowo już przygotowanej przez radną Ugorek opinii, wzbogacając ją o swoje uwagi. 
Gdy jednak po przerwie doszło do głosowania nad pozytywnym zaopiniowaniem wykonania budżetu gminy za 2017 r. i wnioskowaniem do Rady Miejskiej o udzielenie absolutorium burmistrzowi Piotrowi Lechowi, głosy członków komisji rewizyjnej podzieliły się po równo – Dominika Ugorek i Jacek Świrkowicz głosowali „za”, natomiast Arkadiusz Tutak i Piotr Boliński „przeciw”. – Niestety, komisja rewizyjna nie jest w stanie wypracować wspólnego stanowiska – podsumował przewodniczący Tutak. 

Zadecyduje Rada Miejska
Sporządzona opinia wraz z nierozstrzygniętym wynikiem głosowania komisji rewizyjnej została przekazana przewodniczącej Rady Miejskiej Halinie Smolińskiej, która zwróciła się do Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu (RIO) z pytaniem, jaka jest dalsza procedura dotycząca absolutorium dla burmistrza w świetle nieprzedłożenia przez komisję rewizyjną wymaganego wniosku w sprawie absolutorium. 
W odpowiedzi RIO zakomunikowało, że decyzja w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium należy do Rady Miejskiej. Jak uzasadnia RIO swoją wykładnię prawa, komisja rewizyjna jest bowiem komórką podległą radzie gminy i brak jej opinii w sprawie absolutorium nie może pozbawić Rady Miejskiej jej prawa do rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy i w sprawie absolutorium dla burmistrza. Głosowanie Rady Miejskiej nad absolutorium dla burmistrz Piotra Lecha odbędzie się więc na najbliższej sesji, zaplanowanej na czwartek 28 czerwca.

Grażyna 
Szczepaniak-Antosik

dodał: jsl
 
 
Kalendarz
Kalendarz

niedziela
23 września 2018

pn wt śr cz pt sb nd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
 
Linki milickie



Starostwo Powiatowe



Gmina Milicz



Policja w Miliczu



Zespół Szkół
przy ul. Trzebnickiej




Stowarzyszenie
Dolina Baryczy




Gmina Cieszków



Nadleśnictwo Milicz



Technikum Leśne
w Miliczu




Gmina Krośnice



I LO w Miliczu



OSiR w Miliczu



Bank Spółdzielczy
w Miliczu
 
Nasz adres
Redakcja Głosu Milicza
56-300 Milicz
ul. T. Kościuszki 22
tel. 71-3830-021, 71-3831-189
sekretariat@glosmilicza.pl
 
Skład redakcji
Redaktor naczelna:
Jolanta Sławenta
Z-ca redaktor naczelnej:
Grażyna Szczepaniak-Antosik
Dziennikarze:
Bartosz Jakubowski
Agnieszka Kaczmarek
Alicja Szczepańska-Sikorska
Agnieszka Jezierska
Ewa Morozowicz
 
© 2004 Głos Milicza Wszelkie prawa zastrzeżone

Drivers... start Your engines
by jPORTAL 2