.: Na imieniny do: Eweliny, Jana i Pawła .: Użytkowników online: 3
     | home
      Nie masz jeszcze konta? Możesz !
 

Wiadomości

3 Maja- 6.05.2020

Z regionu - 20.11.2019

Z regionu - 6.11.2019

Z regionu - 23.10.2019

Z regionu - 9.10.2019

Z regionu - 2.10.2019

Z regionu - 25.09.2019

Z regionu - 18.09.2019

Z regionu - 11.09.2019

Z regionu - 4.09.2019

Z regionu - 21.08.2019

Z regionu - 7.08.2019


Z regionu - 24.07.2019


Z regionu - 10.07.2019


Z regionu - 26.06.2019


Z regionu - 5.06.2019

 
W galerii
BWO-2018
OOM i MMM-2018
 
Brydż-Turnieje
Turnieje Milickie
 
Milicka Wiosna 2018
Wyniki Turnieju
Galeria foto
 
Informacje
Telefony
 
Statystyki
Użytkowników: 0
Gości: 3
 
Twój adres IP
34.204.168.209
 
Liczba odwiedzin
 
 
  Urzędy zamknięte, ale pracują - 2020-04-01 14:50:08
Starostwo Powiatowe w Miliczu jest całkowicie zamknięte dla interesantów. Urząd Miejski w Miliczu oraz Urzędy Gminy w Krośnicach i Cieszkowie też są zamknięte dla interesantów, tu jednak są pewne wyjątki, jak rejestracja zgonów czy wydawanie dowodów osobistych. Petenci mogą też dzwonić, wysłać maila, list, skorzystać przez internet z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej lub wrzucić dokument do skrzynki podawczej znajdującej się w każdym urzędzie.



Starostwo Powiatowe w Miliczu jest całkowicie zamknięte dla interesantów. Urząd jednak pracuje i można w nim załatwić niektóre sprawy. Do budynku starostwa nie można przyjść osobiście,  można jednak zadzwonić, wysłać maila, list lub skorzystać przez internet z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Na budynku starostwa przy drzwiach wejściowych zamontowana została skrzynka, do której można wrzucać korespondencję. - Petenci dużo pism wrzucają do tej skrzynki. Wiele z nich dotyczy możliwości odebrania gotowego już dokumentu prawa jazdy. Obecnie jest możliwość przesłania prawa jazdy pocztą, ale konieczny jest osobisty odbiór przesyłki od listonosza, poświadczony podpisem na potwierdzeniu odbioru - powiedziała nam sekretarz powiatu Beata Łabaczuk. 
Ze względu na zamknięcie urzędu całkowicie zawieszona została rejestracja pojazdów. W związku z tym nie będą też naliczane kary za przekroczenie terminu, w którym pojazd powinien być zarejestrowany. Do starostwa można też przesłać dokumenty niezbędne do wydania pozwolenia na budowę. Wydział architektury i budownictwa  nie przyjmuje projektów budowlanych, gdyż wymagają one konsultacji, których przeprowadzenie jest obecnie niemożliwe. 
Zamknięty dla interesantów jest też wydział geodezji, który mieści się w oddzielnym budynku, przy internacie Technikum Leśnego w Miliczu. 
Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, któremu przewodzi starosta Sławomir Strzelecki, od minionego tygodnia prowadzi konsultacje poprzez widekonferencję. 
W poniedziałek 30 marca urząd pracował w okrojonym składzie. Trzech urzędników pracowało zdalnie z domu. Dwoje skorzystało z prawa do zasiłku opiekuńczego dla rodziców dzieci do lat 8. Dwie osoby przebywają na zwolnieniu lekarskim, a sześć na urlopie wypoczynkowym. W każdym wydziale są pracownicy i urząd funkcjonuje normalnie. 

Urząd Miejski w Miliczu
Drzwi Urzędu Miejskiego w Miliczu są zamknięte dla interesantów. Można jednak zarejestrować zgon i odebrać dowód osobisty. Urząd jest czynny w godz. od 7.30 do 13 (w środy od godz. 8), ale po godz. 13 zapewniony jest dyżur telefoniczny pracownika USC w zakresie wydania aktów zgonu. - Ministerstwo Cyfryzacji wdraża możliwość zdalnego wystawiania wypisów w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz opłacania ich przez internet. Będzie to jednak możliwe dopiero za jakiś czas - powiedział nam sekretarz Dariusz Moczulski.
W Urzędzie Miejskim otwarte są tylko główne drzwi, lecz zamknięte są już drzwi wewnętrzne prowadzące do środka budynku. Może je otworzyć pracownik ochrony, jeśli przybywający do urzędu interesant ma sprawę pilną związaną z rejestracją zgonu lub odebraniem dowodu osobistego. Interesanci wpuszczani są pojedynczo. W holu mogą skorzystać z wystawionego tam płynu do dezynfekcji rąk. Petenci mogą też pobrać różnego rodzaju papierowe druki. Istnieje możliwość zawarcia związku małżeńskiego w USC, jednak dwa zaplanowane w najbliższym czasie śluby zostały przez pary młode odwołane. 
Punkt kasowy Banku Spółdzielczego w urzędzie jest zamknięty, jednak w wyjątkowych sytuacjach jest otwierany. 20, 23 i 27 marca wypłacał on zasiłki podopiecznym OPS-u, którzy nie posiadają konta bankowego. Podobna sytuacja będzie miała miejsce w najbliższym czasie z dodatkami mieszkaniowymi. Na razie nie jest jeszcze znany termin, ale osoby uprawnione do pobierania dodatku zostaną o nim poinformowane.
Urzędnicy pracują w systemie rotacyjnym, żeby uniknąć ewentualnego zarażenia wszystkich pracowników wydziału, co zablokowałoby jego pracę. Z zasiłku opiekuńczego dla rodziców dzieci do lat 8 skorzystało tylko kilku pracowników urzędu. Pracownicy wykorzystują też urlopy. W poniedziałek 30 marca po raz pierwszy spotkanie burmistrza Piotra Lecha z kierownikami jednostek i wydziałów urzędu gminy miało charakter widekonferencji.

Urząd Gminy w Krośnicach 
Od środy 18 marca zamknięty jest dla petentów Urząd Gminy w Krośnicach. Można jednak dokonać rejestracji zgonu i w razie konieczności odebrać dowód osobisty. Mieszkańca gminy pracownik urzędu wpuszcza wówczas do holu, w którym ustawiono stolik, krzesło i płyn antybakteryjny. I tu do petenta przyjdzie w razie potrzeby urzędnik. 
Pozostali interesanci urzędu, którzy przyjdą w innej sprawie, mogą składać dokumenty w specjalnie przygotowanej skrzynce umiejscowionej przy drzwiach urzędu. Możliwy jest też kontakt telefoniczny, mailowy, za pośrednictwem poczty i systemu ePUAP. Najczęściej mieszkańcy zwracają się obecnie do urzędu w sprawie korekty deklaracji dotyczących wywozu nieczystości, podatków, aktów zgonu i dowodów osobistych. - Mieszkańcy znają powagę sytuacji i nie chcą narażać siebie i urzędników. Zachowują się bardzo odpowiedzialnie, nie mają pretensji i roszczeń - powiedział nam sekretarz Adam Głowiński. W najbliższym czasie w Urzędzie Gminy w Krośnicach nie jest planowany żaden ślub. 
Większość urzędników pracuje. Dwie osoby wykonują pracę zdalnie, a pojedynczy urzędnicy przebywają na urlopie wypoczynkowym. 

Urząd Gminy w Cieszkowie 
Urząd Gminy w Cieszkowie zawiesił bezpośrednią obsługę mieszkańców. Do budynku wstęp mają tylko mieszkańcy chcący zarejestrować zgon lub odebrać dowód osobisty.
Drzwi Urzędu Gminy w Cieszkowie są zamknięte na klucz. Na drzwiach urzędu zamontowano dla mieszkańców skrzynkę do korespondencji z urzędem. Przy drzwiach jest jednak dzwonek, a pracownik urzędu może wpuścić petenta do holu, w którym ustawiono stolik, krzesło i płyn antybakteryjny. Zamontowano też specjalną szybę oddzielającą petenta od urzędnika, który w razie potrzeby obsługuje klienta. 
Jak nam powiedział sekretarz gminy Władysław Szydełko, najczęściej mieszkańcy zwracają się obecnie do urzędników z kwestiami związanymi z meldunkami i podatkami.  
Urzędnicy wykorzystują urlopy. Trzy osoby w poniedziałek 30 marca korzystały z prawa do zasiłku opiekuńczego przysługującego rodzicom dzieci do lat 8. Nikt obecnie nie pracuje zdalnie w domu. 
(jaga)

dodał: jsl
 
 
Kalendarz
Kalendarz

wtorek
26 maja 2020

pn wt śr cz pt sb nd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526 2728293031
 
Linki milickie



Starostwo Powiatowe



Gmina Milicz



Policja w Miliczu



Zespół Szkół
przy ul. Trzebnickiej




Stowarzyszenie
Dolina Baryczy




Gmina Cieszków



Nadleśnictwo Milicz



Technikum Leśne
w Miliczu




Gmina Krośnice



I LO w Miliczu



OSiR w Miliczu



Bank Spółdzielczy
w Miliczu
 
Nasz adres
Redakcja Głosu Milicza
56-300 Milicz
ul. T. Kościuszki 22
tel. 71-3830-021, 71-3831-189
sekretariat@glosmilicza.pl
 
Skład redakcji
Redaktor naczelna:
Jolanta Sławenta
Z-ca redaktor naczelnej:
Grażyna Szczepaniak-Antosik
Dziennikarze:
Bartosz Jakubowski
Agnieszka Kaczmarek
Alicja Szczepańska-Sikorska
Agnieszka Jezierska
Ewa Morozowicz
 
© 2004 Głos Milicza Wszelkie prawa zastrzeżone

Drivers... start Your engines
by jPORTAL 2