2 617 755
Angel: Panie Zbigniewie Nahajowski czy Panu nie wstyd .Za kilka ściętych i wywiezionych przez złodziei dr...
pir2: Nie długo będą lepić kary za parkowanie po Ostoją.
Zew: Cóż za kontrowersyjna sprawa! Trudno powiedzieć, kto ma rację w sporze między burmistrzem Piotre...
Zew: Czytając artykuł, nie mogę nie zauważyć pewnej sprzeczności w argumentach przedstawionych przez...
pir2: Nie ma takiego leśnictwa w Polsce, w którym nie podkradano by drewna. ... i tylko za taki jeden inc...
Tylko zalogowani użytkownicy mogą reagować na artykuły.
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła do budowy wybrany w październiku 2022 r. wariant przebiegu planowanej obwodnicy Milicza. Jest to wariant, który opracowano na wniosek mieszkańców i władz gminy Milicz. Obwodnica Milicza ma zostać wybudowana do końca 2029 roku, a koszt budowy wyniesie ok. 387 mln zł.
Zespół Oceny Projektów Inwestycyjnych GDDKiA 4 października 2022 r. wybrał najkorzystniejszy wariant przebiegu obwodnicy Milicza. Wybór ten zatwierdziła 14 grudnia 2022 r. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA. Protokół z posiedzenia został ostatecznie zatwierdzony w czwartek 9 lutego 2023 r. Przez najbliższy rok będzie trwała procedura środowiskowa oraz będzie opracowywany program funkcjonalno-użytkowy obwodnicy Milicza. Przetarg na wykonanie projektu budowlanego oraz budowę zaplanowano na rok 2024. Obwodnica ma powstać w latach 2027-2029, a jej szacowany koszt to 387 mln złotych.
Obwodnica Milicza omijać będzie miasto z lewej strony przed Miłochowicami, a kończyć się będzie za Stawcem, gdzie ponownie połączy się z drogą krajową w kierunku Cieszkowa i Krotoszyna.
Przebieg obwodnicy
Przed Miłochowicami obwodnica będzie biegła przez las, a następnie przetnie drogę powiatową z Milicza do Kaszowa. Będzie to w pobliżu skrzyżowania z drogą gminną prowadzącą do Kaszowa pod Miliczem. W tym miejscu powstać ma zwykłe skrzyżowanie, gdzie droga powiatowa będzie drogą podporządkowaną. Dalej obwodnica będzie biegła przez tereny leśne – w równej odległości od Kaszowa i Kaszowa pod Miliczem, a po ok. 2 kilometrach przetnie ul. Grzybową biegnącą w kierunku Koruszki. W tym miejscu droga ze szpitala do Koruszki zostanie poprowadzona estakadą nad obwodnicą. Wybrany wariant nie zakłada możliwości zjazdu z obwodnicy w okolicy szpitala ani Ostoi, co obecnie jest jej największym minusem. Powstanie jedynie nowa droga dojazdowa na Ostoję od strony drogi na Koruszkę.
Kilkaset metrów dalej obwodnica przez ok. 5 km będzie biegła 300-metrową estakadą nad Młynówką, stawem magazynowym Stawów Milickich oraz nad rzeką Barycz. Będzie to najbardziej skomplikowany i najbardziej kosztowny element inwestycji.
W swoim dalszym biegu obwodnica skrzyżuje się w pobliżu Świętoszyna (ok. 100 m od mostu na Baryczy) z drogą wojewódzką Milicz-Sułów. Na skrzyżowaniu obu dróg wybudowane zostanie rondo. Dalej obwodnica pobiegnie polami w kierunku Kątów Milickich i będzie oddalona od tego przysiółka o ok. 500-600 metrów. Droga na Kąty zostanie poprowadzona estakadą nad obwodnicą. Dalsza trasa obwodnicy została wytyczona przez pola, a przy zakładzie Polpro skrzyżuje się z drogą prowadzącą do Gogołowic, gdzie powstanie kolejne rondo.
Następnie obwodnica przetnie ul. Strzelecką, która zostanie poprowadzona wiaduktem, oraz drogę prowadzącą do starej części Stawca, gdzie wybudowane zostanie kolejne rondo. Za Stawcem na początku lasu obwodnica połączy się znów z drogą krajową. W sumie obwodnica będzie miała ok. 10,1 kilometrów długości.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą reagować na artykuły.
Brak komentarzy do tej publikacji.